2010. április 27., kedd

CorelDraw X4 PDF nyomtatás anomália

Elég gyakran nyúlok a CorelDraw-hoz mostanában, de ma belefutottam egy kis turpisságba. Újonnan telepített Windows7-emen, amikor ki szerettem volna publikálni PDF-be egy elkészült művet, az hiba nélkül lefutott, de az elkészült PDF teljesen üres lett. WTF? Nekifutottam párszor, szét állítgattam a PDF publishing opcióit, de az eredmény mindig egy üres kb. 240 kbyte méretű állomány lett. 20 perc után feladtam, és nekifutottam, hogy akkor majd a Bullzip PDF printerével jól elkészítem. Nem sikerült, mert valami GhostScript-es hibát hozott az is. Őrület, google. Mint pár perces fórumozás után kiderült a baj a következő: a telepítéskor az előző oprendszereimtől eltérően a magyar regionális beállítást választottam, aminek az lett az eredménye, hogy az a nyüves Windows be is állított mindent, ahogy kell. Erről viszont a Corel-t nem értesítették, akik a PDF generálásakor az abban található számokat a regionális beállítások alapján formázzák!!!! Eddig úgy gondoltam, hogy a PDF az egy jól dokumentált szabványos formátum, aminek az utolsó bitje is kötelezően betartandó. Egyszóval a megoldás: a Control Panel\Regional Settings-ben állítsuk át a következőket, ezzel megfosztva magunkat a magyar formátumok szépségeitől:
  • Decimal Separator (Tizedesvessző): . (pont)
  • Digit grouping symbol (Ezres csoportosítás): space

Ettől a Bullzip PDF nyomtató is megjavult persze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése