2010. április 25., vasárnap

Képletek szerkesztése a weben

Egyik jelenlegi projektem keretében olyan Word dokumentumokat kellett előállítanom, amely nem nélkülözte a bonyolultabb matematikai képleteket sem. Aki már dolgozott képletszerkesztővel, az tudja, milyen rafináltak is tudnak ezek lenni. Én például a Word-ét ki nem állhatom, mert grafikusan összekattintgatni képleteket szerintem igen-igen macerás, főleg akkor ha az ember már hozzászokott valamely más matematikai rendszer "nyelvéhez". Én eddigi pályafutásom és tanulmányaim alatt a legtöbbször a Derive alkalmazást használtam a dokumentálásra pedig a LaTex-et. Jelenleg egyiket sem használom és nem is kívántam feltelepíteni a gépemre, ezért néztem körül a neten. A legvalószerűtlenebb helyen bukkantam rá a megfelelő alkalmazásra, az iGoogle moduljai között. Konkrétan a www.sitmo.com oldal készített egy olyan iGoogle beépulő modult, amely közel LaTex kompatibilis. Az elkészült képleteket letölthetjük grafikaként és beillszthetjük word-be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése